Přeskočit na hlavní obsah

Novinky ve WeBWorK na LDF v polovině listopadu 2020

První novinka je tento blog. Budou zde výhradně věci k WeBWorKu, nemusíte se bát, že Vás budu zásobovat vtipnými povídáními o tom, co vás nezajímá. Čekejte komentáře nebo rady reagující na problémy, které měli třeba jiní studenti.

Druhá novinka a důvod proč tento blog vznikl je plugin MathQuill pro pomoc se vkládáním matematického vzorce. Viz obrázek. Můžete při editaci matematického výrazu přímo vidět náhled naformátovaný jako klasický dvourozměrný vzorec. Defaultně je plugin vypnutý a můžete si ho sami zapnout v nastavení. (Hlavní nabídka > Uživatelská nastavení > Změnit nastavení zobrazování > Use live equation rendering? > Ano) Pokud by vám plugin dělal problémy, můžete si ho zase vypnout. Jako vedlejší efekt se nezobrazí odpovědi, které jste už případně zadali v klasickém editačním políčku. Nicméně zodpovězené otázky se stále počítají a odpověď zadanou v předchozí metodě si můžete prohlédnout, pokud si plugin opět zakážete. Video ukazuje práci a jak si MathQuill zapnout.



Třetí novinka jsou Achievementy. Pro studenty to gamifikace učebního procesu,  pro učitele je to vedlejší produkt rozšířeného logování průchodu studenta studiem. Povolil jsem tufo funkci, abychom s tímto nástrojem získali zkušenosti než začne zkouškové období. Díky tomu se nebudete při zkoušce muset stresovat jako pán ve videu. Nic se po vás nežádá, pouze se nelekněte gratulce za tři správné odpovědi v řadě a podobně.



Počítám zde s pár příspěvky reagujícími na aktuální situaci ale nemíním se přeměnit ve psavce. Věřím, že tento blog nejpozději za rok pomalu umře s přechodem na výuku v učebnách. Nanejvýš občas příspěvek pro další učitele matematiky, aby se zkušenosti, které společně se studenty tento semestr získáváme, předaly dále.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Hodnosti, odznáčky, achievementy

Ve WeBWorKu  je možno zapnout získávání ohodnocení (jak to přeložit?) za některé situace nebo za prokázání určitých dovedností. Například budoucí ing ("inža") může být Gradient Ninja za prokázání dovedností týkajících se výpočtu příkladů s gradientem. Nebo můžete mít odznáček za odpovězení tří správných odpovědí v řadě ( Three in a row ), nebo dokonce pěti ( You are in the fire ). Také postupem času získáváte vyšší a vyšší level. Zkusil jsem pro větší zábavu tyto funkce zapnout a nastavit. Nedá se říct, že by vše fungovalo hned od začátku, jak má ale díky opensource přístupu se i bez znalosti programování daly určité věci přiohnout, opravit, nastavit lépe. Takže hotovo a teď se student může stát Difuzním Ninjou  nebo čímkoliv jiným. Hračičky a kde na to člověk bere čas? Nejedná se jenom o zábavu. Je to i prostředek jak říct: "Toto je pro mě důležitější úloha, než ty další. Tento problém je nějakým způsobem zásadnější, udělej si poznámku, protože se tu buď ukazují aplik

Odznáčky a odměny

Tento zápisek je pro lidi, kteří chtějí zpestřit výuku tak, že za WeBWorKové úkoly budou udělovat odznáčky a při dosažení určitého levelu odměny. Proč?  Je to zábava sbírat ocenění a dostávat odměny.  Také si můžete sami protáhnout termín odevzdání, nebo nastavit splněno u příkladu, který jste nezvládli. Je to další motivace k tomu, věnovat se práci na úkolech průběžně. Protože jenom to je jistá cesta  k úspěchu. K úspěchu u zkoušky, ale také k zafixování si znalostí. A o to nám jde nejvíce. Odznáčky (achievementy) a odměny jsou přímo implementovány ve WeBWorKu. Byly tam nějaké chybky (systém se dal obalamutit a například odesláním jedné správné a následně dvou špatných odpovědí se dal získat odznáček za vyřešení na třetí pokus), ale to už je minulost. V březnu a dubnu 2021 se povedlo chyby vychytat a ve verzi 2.16 (vyjde během jara 2021) bude všechno skoro dokonalé.  Studenti se proto od podzimního semestru 2021 mají na co těšit. Vzhledem k vysoké míře korektnosti při vyhodnocování se